Friday, January 25, 2013

i have a dream

memang dari dulu suka sangat buat charity works. rasa best sbb masa lapang boleh fill up dengan benda yg sentiasa mengingatkan kita tentang kehidupan. sentiasa mengajar kita erti bersyukur dengan segala nikmat yang ada. betapa susahnya kita, betapa sukarnya hidup kita, ada orang lagi susah drpd kita. ada orang berharap utk jadi macam kita. ada orang tengah berhadapan dengan sakaratul maut, meminta2 Allah bagi sedikit lagi masa, untuk bertaubat, untuk berbuat kebaikan. tapi kita masih dilimpahi dengan nikmat kelapangan, Allah terus bagi peluang untuk kejar pahala. 

jadi, dengan semangat yg berkobar2 ini, tiba2 terasa nak organize charity organization di melaka ni..mungkin secara kecil-kecilan dulu memandangkan masa pun sangat lah limited dengan hal2 study. tambah semangat lepas dengar cerita oki setiana dewi, yang bnyk buat kerja2 kebajikan. oki dan kawan2nya banyak bantu golongan2 yang disisih masyarakat, contohnya banduan, kutu2 lepak, golongan lesbian dan gay. kalau kita mesti takut kan nk berdepan dengan golongan ni? tapi oki siap bole berdakwah sampai berubah mereka ni. dengan cerita ni lah terasa sgt inspired utk buat benda yang sama.

insyaAllah, semoga Allah permudahkan hasrat ni. teringin jugak nak volunteering sambil travelling..maybe ke negara2 lain..heee :) tapi buat masa ni perlukan orang yang mempunyai minat yang sama. sapa yg agak2 berminat tu boleh la roger2. insyaAllah bermula dengan organization yg kecil kita boleh besarkan bila tenaga pekerja dah ramai.

:)

0 comments:

Post a Comment